poniedziałek, 15 lutego 2016

Uszyj sobie: poduszkę chmurkę

A już myślałam, że w kolejnej notce będę się Wam chwaliła moją Pierworodną po prawej stronie brzucha... Ale nieee. Młoda sobie jeszcze siedzi w ciepełku i męczy matkę kopniakami pod żebra, jednocześnie odbierając resztki mobilności :-p No ale ręce nadal mam sprawne i mobilne, więc szyć mogę i na szczęście pomysłów mi nie brakuje - póki co. Na brak czasu też nie narzekam, dlatego korzystam i czekając szyję.
Uszycie poduszki / poduszek chodziło mi po głowie, odkąd zamówiłam w Internecie kilogram sylikonowego wypełnienia, tzw. kulek sylikonowych, o takich:

Zdjęcie: google images
I co się okazało? Że kilogram wypełnienia do poduszek to... całkiem sporo! :-p I że wyjdzie z tego więcej, niż jedna poduszka (w standardowym rozmiarze). Dla mnie bomba :) na szczęście mój P. tylko zapytał, gdzie będę to trzymać ;-)
Pierwsza uszyta przeze mnie poduszka ma kształt gwiazdy i powstała między innymi z szarej bluzy mojego P. (którą przerobiłam na bluzę dla mnie, a teraz jest poduszką - normalnie recycling high level!).



Druga poduszka powstała dla pewnego młodego mężczyzny, który ma ogromne niebieskie oczęta, kiedy się uśmiecha ma urocze dołeczki i niebawem skończy roczek :)
Poduszka ma kształt chmurki. Z jednej strony wykorzystałam mięciutki materiał minky a z drugiej... koszulę mojego P. (jak tak dalej pójdzie, nie będzie miał w czym chodzić!), o taką:


Wymyśliłam, że chmurka nie będzie taka zwyczajna - będzie miała ręce i nogi (stopy szeleszczące). Żeby wiedzieć, jak długie mają być te odnóża (żeby nie napisać członki), najpierw przygotowałam szablon samej poduszki, określający jej wielkość i kształt:


Teraz czas na członki eee odnóża. Składamy materiał na cztery warstwy (u mnie flanela) i wycinamy łapki, następnie to samo robimy z nogami. Nie przejmujcie się, jak łapki i nogi nie będą idealne - ostateczny kształt nadamy im linią szycia.


Zanim przystąpicie do zszywania odnóży, warto wziąć pod uwagę, czy chcecie je czymś ozdobić. Jeśli tak, teraz jest na to pora. Ja do łapek poduszki doszyłam rzepy a do jednej ze "stóp" guziczek "Hand made" - a co! Jeżeli poduszka ma być dla malucha, proponuję przyszycie takich gadżetów mocniejszymi niciami, ja użyłam nici szewskich.


Rzepy już na miejscu

Jak już wszystkie "ozdobniki" zostaną przymocowane, zszywamy poszczególne warstwy łapek i nóżek. Można w tym momencie dołożyć szeleszczącą folię i wszyć ją np do "stóp".

Zeszyte kończyny. Oczywiście góry nie zeszywamy, żeby można było włożyć wypełnienie.

Tutaj już z wypełnieniem. Po włożeniu wypełnienia, zeszywamy górę - łatwiej nam będzie szyć kolejne elementy.
Ok, mamy kończyny, czas na chmurę! Odrysowujemy chmurę z szablonu na wybranych tkaninach i wycinamy z zapasem około 1 cm. Jeżeli używamy minky, zostawiamy nawet 2 cm zapasu.


Składamy tkaniny prawymi stronami do siebie, ciasno spinamy szpilkami. Teraz chyba najtrudniejszy moment - Do środka wkładamy kończyny, które również przyczepiamy szpilkami. Im dłuższe kończyny, tym trudniej je w środku upchać (:-D).


Czas na szycie. Oczywiście zostawiamy ok 10 cm wolnego fragmentu, żeby można było przewrócić poduszkę na prawą stronę i włożyć wypełnienie. Po włożeniu wypełnienia starannie zaszywamy otwór. I gotowe! :) Jak widzicie, nie jest to skomplikowane, a efekt całkiem sympatyczny :)



Buziaczki dla użytkownika poduszki!

Podobał Ci się wpis? Okazał się użyteczny? Był do bani? - zapraszam do komentowania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz